Trzecia edycja raportu społecznego BRE Banku

30 października 2009

Dotyczy firmy: BRE Bank,

BRE Bank konsekwentnie stawia na innowacyjność i wyznaczanie nowych standardów, także na polu odpowiedzialności społecznej biznesu. W najnowszym raporcie CSR zastosował – jako pierwszy bank w Polsce – cenioną na całym świecie metodologię GRI (Global Reporting Initiative).

BRE Bank to jeden z prekursorów profesjonalnego raportowania społecznego w Polsce. Pierwszy dokument poświęcony społecznym inicjatywom BRE Banku opublikowany został już trzy lata temu. Wyróżnikiem najnowszej edycji raportu jest przede wszystkim zastosowanie innowacyjnej metodologii GRI.

Global Reporting Initative to międzynarodowy standard, pozwalający na systemowe podejście do raportowania społecznego. Obraz organizacji wyłaniający się raportu tworzonego w duchu GRI jest wiernym odbiciem rzeczywistości. Dane zawarte w raporcie zostały poddane audytowi, który przeprowadziła firma PriceWaterhouseCoopers.

Znakiem rozpoznawczym naszej działalności zawsze była ambicja nieustannego dążenia do najwyższej jakości i innowacyjności. Ta sama dewiza przyświeca nam w działaniach CSR. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie GRI, dołączając w ten sposób do wąskiego grona firm raportujących na najwyższym poziomie – komentuje Mariusz Grendowicz, prezes zarządu BRE Banku.

Raport o odpowiedzialności biznesu jest cennym uzupełnieniem raportów finansowych, gdyż pokazuje inicjatywy BRE Banku na rzecz interesariuszy  i otoczenia – akcjonariuszy, klientów, pracowników i organizacji branżowych. Raport został zbudowany wokół trzech wartości, które decydują o tożsamości BRE Banku: relacji, kompetencji i innowacyjności.

Dokument ten nie jest jedynie podsumowaniem społecznych inicjatyw BRE Banku, ale przede wszystkim bardzo ważnym narzędziem strategicznym.

Metodologia GRI okazała się idealna do identyfikacji mocnych i słabych stron w zakresie zarządzania odpowiedzialnością biznesu firmy. Wnikliwa i całościowa analiza działań jest doskonałą bazą dla sformułowania strategii CSR na kolejne lata, nad którą obecnie pracujemy – tłumaczy Mariusz Grendowicz

Autorzy raportu mieli świadomość, że spowolnienie gospodarcze sprawiło, że wiele firm skupiło się na obronie pozycji rynkowej i wyników sprzedaży, mniejszą wagę przywiązując do aktywności niezwiązanych bezpośrednio z danymi finansowymi. Ostatnie kilkanaście miesięcy nie było dla branży bankowej łatwe. Turbulencje na globalnych rynkach dotknęły większości banków na świecie, odcisnęły również swoje piętno na relacjach z interesariuszami.

Raport jest manifestem naszej otwartości, dowodem na to, że nie boimy się poruszać trudnych tematów, a to dlatego, że – jako organizacja ucząca się – traktujemy przejściowe problemy jako lekcję, która pomaga nam nieustannie zmieniać się na lepsze – podkreśla prezes BRE Banku. Wierzymy, że relacje z interesariuszami są kluczowym elementem budowy wartości firmy. Im trudniejsze wyzwania stawia rynek, tym większe znaczenie społecznej odpowiedzialności – dodaje Grendowicz.