LOB
dla studenta

CSR jako źródło Innowacji Biznesowej

Pomorskie Studenckie Forum Business Center Club we współpracy z Samorządem Studentów Politechniki Gdańskiej i wsparciu Ligi Odpowiedzialnego Biznesu zaprasza na konferencję "CSR jako źródło Innowacji Biznesowej".

 

Konferencja ta jest dla wszystkich zainteresowanych prowadzeniem odpowiedzialnego biznesu i dążących do wyszukania złotego środka pomiędzy efektywnością swojej firmy.

Spotkanie odbędzie się 11 stycznia 2011r. Rozpocznie się częścią teoretyczną na Politechnice Gdańskiej trwającą od 10.00 do 15.00.

W tym czasie eksperci z renomowanych firm przybliżą uczestnikom nowoczesną koncepcję prowadzenia firmy przez udzielenie odpowiedzi na pytania:

Czym jest CSR?

Jak przebiegała jego historia?

Na czym polega odpowiedzialny biznes?

W jaki sposób wprowadzić w firmie zmiany na jego podstawie?

Następnie, po zgłębieniu teoretycznych tajników CSR należy zastanowić się czy jest on w dzisiejszych czasach odpowiednią i skuteczną koncepcją. Czy należy skupić się przede wszystkim na dobru społeczeństwa, czy też najważniejsze jest dobro jednostki i Waszej firmy? Nasi eksperci pokażą również różnice między odpowiedzialnym biznesem a zwykłymi działaniami w zakresie public relations i zacierania się ich, wyszczególniając tym samym ideę mającą przed sobą największą przyszłość.

Następnie w godzinach od 16.00 do 20.00 odbędą się warsztaty, czyli część praktyczna konferencji.

W Klubie Atelier w Sopocie odbędą się warsztaty:

„Jak CSR stymuluje innowacje? Wdrażanie i zastosowanie narzędzi CSR w firmie”. Stanowi on rozszerzenie części teoretycznej dotyczącej wdrażania działań CSR bezpośrednio do biznesu. Podczas niej zapoznamy Was z głównymi narzędziami odpowiedzialnego społecznie biznesu takimi, jak: kampanie społeczne, marketing zaangażowany społecznie, inwestycje społecznie odpowiedzialne i inne.

„Odpowiedzialny biznes – pomaganie innym i sobie. Narzędzia i rodzaje aktywności CSR-owych.”

Nauczy on Was bycia odpowiedzialnym na każdej płaszczyźnie działań w firmie. Odpowie również na pytania w co, i w jaki sposób należy inwestować, a także w jaki sposób to robić, by przyniosło Wam jak najlepsze efekty.

 

Zapisy dostępne są za pośrednictwem FORMULARZA na stronie internetowej SF BCC.

 

INFORMACJE O PROJEKCIE

 

Organizacja: Studenckie Forum Business Centre Club

Miasto: Gdańsk

CSR jak źródło przewagi biznesowej

Celem konferencji jest zapoznanie studentów oraz młodych przedsiębiorców z koncepcją odpowiedzialnego biznesu. Chcemy wskazać przyszłym oraz młodym przedsiębiorcom, w jaki sposób mogą podwyższać swój potencjał wizerunkowy w oczach otoczenia, zwłaszcza pracowników i konsumentów. Narzędziem doskonalenia wizerunku ma być przemyślana i konsekwentnie realizowana polityka CSR. Projekt ma na celu odwołać się do podstawowych dla przedsiębiorstwa korzyści wdrożenia CSR.

 

Grupą docelową konferencji będą młodzi ludzie: studenci, absolwenci szkół wyższych oraz młodzi przedsiębiorcy. Zależy nam, aby dotrzeć do grupy osób zainteresowanych własnym biznesem bądź już taki prowadzących, którzy nie znają tematyki CSR lub nie widzą korzyści płynących z wprowadzenia CSR do ich firmy.

 

Planowany termin konferencji :

 

Część teoretyczna:

 

Data: 11 styczeń w godzinach 10:00-15:00

 

Miejsce: Uniwersytet Gdański/ Politechnika Gdańska

 

Część warsztatowa:

 

Data: 11 styczeń w godzinach 18:00-20:00

 

Miejsce: Klub Atelier oraz Ferber w Sopocie

 

 

 

Wstępny HARMONOGRAM

Oficjalne otwarcie konferencji

CZĘŚĆ TEORETYCZNA

I. Pakiet startowy – CSR w pigułce

II. Odpowiedzialność społeczna – współczesna filantropia, czy filozofia prowadzenia biznesu?

III. Różnica miedzy CSR a PR.

CZĘŚĆ WARSZTATOWA

I. Jak CSR stymuluje innowacje? Wdrażanie i zastosowanie narzędzi CSR w firmie.

II. Odpowiedzialny biznes – pomaganie innym i sobie. Narzędzia i rodzaje aktywności CSR-owych.

 

CZĘŚĆ TEORETYCZNA

 

I. Pakiet startowy – CSR w pigułce

 

Wielu młodych ludzi, studentów, uczestników konferencji nigdy nie słyszało o tej młodej koncepcji prowadzenia firmy, która w działalności nastawionej na zysk bierze pod uwagę kontekst społeczny, etyczny i ekologiczny. Temat jest aktualny, wdrażany przez wiele firm na rynku, dlatego dzięki tej prelekcji pragniemy przybliżyć ideę CSR naszym uczestnikom. Podczas tego wystąpienia dowiemy się co to jest CSR, jaka jest jego historia, na czym polega, w jaki sposób wdraża się tę koncepcję w firmie. Zastanowimy się, czemu odpowiedzialny biznes szybko zdobył i nadal zdobywa wśród przedsiębiorców wielu zwolenników.

 

II. Odpowiedzialność społeczna – współczesna filantropia, czy filozofia prowadzenia biznesu?

 

Jak powiedział kiedyś de Saint-Exupery „Być człowiekiem, to właśnie być odpowiedzialnym (...) To czuć, kładąc swoją cegiełkę, że się bierze udział w budowie świata.” Wielu ludzi postrzega ideę odpowiedzialnego społecznie biznesu jako współczesną filantropię. Zatem czy aby na pewno koncepcja CSR jest odpowiednia dla firm? Czy nie powinna ona się odnosić wpierw do ludzi jako do jednostki, a później dopiero do całego układu? Czy wprowadzanie CSR w firmie jest skuteczne? Jeśli tak, to dlaczego? Jakie jest zastosowanie narzędzi CSR w biznesie? Analitycy są zdania, że połączenie biznesu i etyki jest nie tylko możliwe, ale i twórcze. Zastanówmy się głębiej nad tym podczas tego panelu.

 

III. Różnica miedzy CSR a PR.

 

Granica pomiędzy społeczną odpowiedzialnością biznesu a zwykłym PR jest ciągle niezdefiniowana. Część specjalistów uważa, że CSR jest jednym z narzędzi PR. Inni twierdzą, że CSR to całkiem odrębna forma działalności. A jak jest na prawdę? Na to pytanie postarają się odpowiedzieć nasi eksperci. Prognozy co do roli CSR w polskich firmach są jednoznaczne. Narzędzie świetnie sprawdza się przy budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Jednak czy część rozwiązań nagłaśnianych pod hasłem "społeczna odpowiedzialność" to nie jest po prostu optymalizacja kosztów? Przecież zmniejszanie zużycia wody czy recycling są zwyczajnie ekonomicznie. Na te nurtujące nas tematy wypowiedzą się nasi prelegenci podczas tej prelekcji.

 

 

CZĘŚĆ WARSZTATOWA

 

I. Jak CSR stymuluje innowacje? Wdrażanie i zastosowanie narzędzi CSR w firmie.

 

Podczas tego warsztatu dowiemy się od praktyka, specjalisty w dziedzinie CSR jak wygląda wdrażanie idei odpowiedzialnego biznesu w firmie. Temat ten będzie bardziej rozbudowany niż na części teoretycznej, oraz będzie omówiony na konkretnej firmie. Zapoznamy się z narzędziami odpowiedzialnego społecznie biznesu, takimi jak: Kampanie społeczne, marketing zaangażowany społecznie, programy etyczne dla pracowników, eko-znakowanie i znakowanie społeczne oraz inwestycje społecznie odpowiedzialne. Zobaczymy czym się różni teoria od praktyki. Będziemy też mogli zadać prowadzącemu nurtujące nas pytania i zyskać wyczerpujące odpowiedzi.

 

II. Odpowiedzialny biznes – pomaganie innym i sobie. Narzędzia i rodzaje aktywności CSR-owych.

 

Podczas tego warsztatu zgłębimy swoją wiedzę na temat narzędzi i rodzajów aktywności CSR-owych pod okiem specjalisty. Bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełniania przez firmy wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale oprócz tego również zwiększenia inwestycji w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relację z interesariuszami, którzy mogą mieć faktyczny wpływ na efektywność działalności gospodarczej tych organizacji. Zatem wydatki tego rodzaju należy traktować jako inwestycję, a nie jako koszt. Dowiemy się zatem w co należy inwestować i w jaki sposób to robić.