LOB
dla studenta

IV edycja konkursu Odpowiedzialni - 2008

 

Konkurs przeznaczony jest dla studentów i dotyczy tematyki społecznej odpowiedzialności biznesu. Na zwycięzców oraz na laureatów II i III miejsca czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe w postaci iPod’ów.

Uczestnikami konkursu mogą być osoby indywidualne lub tworzące 2-osobowe drużyny. Ich zadaniem jest rozwiązanie zadania umieszczonego na stronie konkursu. Autorzy najlepszych Prac Konkursowych zostaną ogłoszeni i nagrodzeni podczas Gali finałowej, która odbędzie się w maju 2008 we Wrocławiu.

 

 

Zadaniem uczestników było przygotowanie w oparciu o przedstawiony w studium przypadku opis firmy propozycji działań, które miały być zgodne z zasadami odpowiedzialnego biznesu i rozwiązywać wybrane problemy przedsiębiorstwa. Dla proponowanych działań należało także stworzyć budżet oraz harmonogram ich realizacji.

 

W gronie finalistów znaleźli się:

Michał Karnas i Marcin Warchał, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - I miejsce,

Paulina Rakowska, Politechnika Łódzka - II miejsce.

Natomiast III miejsce zajęli ex – aqueo

Anna Szewczyk z Akademii Medycznej we Wrocławiu oraz Bartosz Józefowski, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Głównymi sponsorami Odpowiedzialnych 2008 był Danone Sp. z o.o. orazHotel Qubus we Wrocławiu, w którym odbyła się Gala. Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe w postaci I-podów oraz książek ufundowanych przez Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu. Dodatkowo przed laureatami oraz przed pozostałymi uczestnikami konkursu stoi szansa na płatną praktykę w firmie Schenker.

Elementem spotkania była dyskusja nad kwestiami dotyczącymi odpowiedzialnego biznesu w teorii i praktyce, w której udział wzięli zaproszeni goście – Ewa Karpińska – Bryke, Członek Zarządu firmy Profes® Centrum Doradztwa i Kształcenia, dr Magdalena Rojek-Nowosielska z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Michał Krzak – redaktor naczelny portalu E-logistyka.pl. Dyskusję prowadziła Justyna Januszewska z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Dużo uwagi poświęcono kwestiom mierzenia wyników CSR, zastanawiając się które z nich i na ile są wymierne, jakie narzędzia pomiaru stosować oraz kiedy można z niego zrezygnować. Przyglądano się również sposobom włączania działań CSR w działalność firm na konkretnych przykładach oraz towarzyszącym temu trudnościom. Podsumowując stwierdzono, że – jak to zazwyczaj bywa - w praktyce łączenie aspektów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych jest nieco odmienne i trudniejsze niż w teorii.

Więcej o konkursie na www.odpowiedzialni.pl

Nagrodzone prace:

I miejsce - M.Karnas M.Warchal

II miejsce - P.Rakowska

III miejsce - B.Jozefowski

III miejsce - A.Szewczyk