LOB
dla studenta

Odpowiedzialni - CSR Case Study 2010

Laureaci konkursu Odpowiedzialni CSR-case study 2010:

1. Rafał Skwiot

2. Maksymilian Brzeziński

3. Marta Roskowińska

4. Paweł Kordała.

GRATULUJEMY!

 

Gala Finałowa CSR Case Study 2010 we Wrocławiu!

 

Gala Finałowa ogólnopolskiego konkursu Odpowiedzialni CSR Case Study 2010 w tym roku odbędzie się we Wrocławiu. Rozwiązanie konkursu, wręczenie nagród oraz panel dyskusyjny i wiele niespodzianek czeka na uczestników. Wszystkich chętnych zapraszamy!

 

Data: 31 maja 2010

Miejsce: sala Rady Wydziału Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (sala 100E)

Godzina: 12:00.

 

Uczestnictwo w wydarzeniu jest darmowe, po wypełnieniu formularza rejestracyjnego.

Formularz rejestracyjny dostępny pod adresem: www.odpowiedzialni-csr-casestudy.pl

 

Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Zapraszamy do Wrocławia!

 

W trakcie Gali zostaną rozdane pierwsze w historii konkursu statuetki dla laureatów, które zostały wykonane przez artystów z Bielska-Białej. Poza ogłoszeniem wyników konkursu

i przedstawieniem rozwiązań zaproponowanych przez laureatów, zapraszamy do wzięcia udziału w panelu dyskusyjnym „CSR po kryzysie”. W programie spotkania również prezentacja Dobrych Praktyk firm województwa Dolnośląskiego – Odpowiedzialny Wrocław.

 

Szczegółowy program Gali jest dostępny na stronie internetowej konkursu pod adresem: www.csr-casestudy.pl

 

Już teraz wiadomo, że na Gali Finałowej uczestnicy będą mieli okazję zadać pytanie i porozmawiać z najlepszymi specjalistami w Polsce, będą to przedstawiciele m.in. Tesco Polska, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Green Brand i Hewlett-Packard. Lista specjalistów, którzy wybierają się na naszą Galę wciąż się powiększa, dlatego organizatorzy serdecznie zapraszają wszystkich zainteresowanych.

 

Uczestnictwo w wydarzeniu jest darmowe, wystarczy uzupełnić formularz rejestracyjny.

 

 

 

Nagrody w konkursie Odpowiedzialni CSR-case study

Zdajemy sobie sprawę, iż nasze case'y nie są łatwe do rozwiązania, wiemy również że nic tak nie motywuje do pracy jak świadomość, że za dobrze wykonaną czynność czeka nas nagroda! Organizatorzy konkursu Odpowiedzialni CSR Case Study 2010 wraz z partnerami przygotowali specjalny zestaw nagród:

 

I miejsce

 

Płatny staż w Forum Odpowiedzialnego Biznesu w Warszawie

Ufundowanie płatnego stażu w ramach CSR Case Study to nowość, wierzymy że stanie się on prawdziwą trampoliną do błyskotliwej kariery dla jej zwycięzcy.

Staż będzie miał miejsce w siedzibie organizacji, w Warszawie i będzie trwał 1 miesiąc. Na zwycięzcę czeka praca w bardzo młodym i ambitnym zespole, który wytycza nowe standardy w działalności organizacji pozarządowych.

 

II miejsce

 

Notebook 13" Asus

Notebook renomowanego producenta rozwiązań dla biznesu. Bardzo dobre parametry techniczne oraz świetna bateria sprawiają, że notebook może spełniać zarówno zadania komputera domowego jak i firmowego.

 

III miejsce

 

Multimedialny telefon Nokia 5000

Wspaniały telefon marki Nokia, który nie dość że jest mały zgrabny i poręczny, to zmieni każdy wolną chwilę w muzyczną przygodę. Muzyczny telefon Nokia 5000 to obecnie jeden z najlepszych muzyko-umilaczy jakie są oferowane na polskim rynku telefonów

 

IV miejsce

 

Zestaw bezprzewodowy: słuchawki oraz urządzenia wskazujące

Zestaw urządzeń bezprzewodowych, który pozwala na wygodną i efektywną pracę. Klawiatura i mysz, to niezbędne elementy pozwalające na właściwą obsługę komputera, do zestawu bezprzewodowe słuchawki dające komfort pracy i odpowiednie skupienie.

 

Szczegóły na www.csr-casestudy.pl

 

 

 

Zadanie Odpowiedzialni CSR-case study 2010

1. Opis sytuacji

 

Fundusz Inwestycyjny BigCashFlow w swojej strukturze od momentu stworzenia oddziału w Polsce posiadał rozwijającą się komórkę organizacyjną, odpowiedzialną za działania Corporate Social Responsibility. Rokrocznie przysługiwał jej budżet w wysokości 0,1% dochodów spółki, co w poprzednich, bardzo korzystnych dla BigCashFlow latach często wahało się w okolicach kilku milionów złotych. Dlatego też na rynku polskim BigCashFlow był znanym i cenionym funduszem, szanowanym przez swoich interesariuszy, od pracowników i partnerów biznesowych, przez media i organizacje pozarządowe, aż po klientów, którzy wiedzieli, że bezpiecznie lokują swoje środki. Komórkę CSR tworzyła czteroosobowa załoga i była w strukturze podpięta pod Dział Marketingu. Komórka CSR, dysponując dotychczasowym budżetem, mogła sobie pozwolić często na spektakularne działania, które były przytaczane przez zarząd jako chluba spółki. W ostatnich latach BigCashFlow zrealizowała między innymi program edukacyjny „Twoje fundusze” z zakresu inwestowania dla osób starszych, program „Pro-sektor”, w ramach którego specjaliści BCF inwestowali środki powierzone im przez organizacje pozarządowe, wyposażyła w sprzęt komputerowy kilkanaście rodzinnych domów dziecka, przeprowadziła kilka aukcji dzieł sztuki z przeznaczeniem dochodów na cele charytatywne, ufundowała najlepszym pracownikom wycieczki do krajów egzotycznych, zainwestowała we wdrożenie procesów recyclingowych oraz edukację pracowników w tym zakresie, dla swoich interesariuszy organizowała dni otwarte, kiedy to klienci mogli poznać od wewnątrz warsztat działania ich Funduszu Inwestycyjnego BigCashFlow.

 

BigCashFlow to fundusz stawiający na nowe technologie, dlatego ich usługi są dostępne tylko online a swoją polską siedzibę mają zlokalizowaną w Warszawie i zatrudniają 150 pracowników.

 

BigCashFlow do tej pory radził sobie na rynku wyśmienicie, jednakże wyniki za rok 2009 przyniosły rozczarowanie członkom zarządu jak również akcjonariuszom, dlatego też przewidziano pewne cięcia w budżecie na nadchodzący rok. Przychody Funduszu zmalały o 40% w stosunku do roku poprzedniego.

 

Przy tak słabym wyniku zaczęto szukać oszczędności, zaczynając od Działu Marketingu. W zaistniałych okolicznościach podjęto decyzje o likwidacji komórki CSR, której pracownikiem jesteś Ty. Razem z pozostałymi członkami zespołu udało Wam się jednak przekonać zarząd, że CSR to nie tylko filantropia, ale coś od czego zależy efektywne funkcjonowanie Funduszu i tylko konsekwentna, długofalowa polityka może w tym zakresie przynieść pozytywne skutki. Dlatego też zarząd postanowił finalnie nie likwidować Waszego zespołu, jednakże w związku ze słabymi wynikami ustalił, że nowa strategia komórki CSR wraz ze skrupulatnym kosztorysem będzie wymagała zatwierdzenia przez zarząd.

 

Jednocześnie podkreślił, że priorytetem strategii ma być maksyma „tanio i skutecznie”.

 

 

 

2. Zadanie

 

Znając wymagania zarządu Twoim zadaniem jest przygotowanie nowej strategii, jak najtańszej i jak najskuteczniejszej. Liczy się Twoja inwencja twórcza i innowacyjność Twoich pomysłów. Zadaniem strategii jest dotarcie z działaniami komórki CSR do jak największej liczby interesariuszy, szczególnie zaś do pracowników i klientów. Staraj się uwzględnić sytuację pracownika widzącego jego spółkę w złej kondycji finansowej, jak również inwestora, który obawia się o swoje oszczędności. Opracuj nową strategię CSR wraz ze szczegółowym kosztorysem oraz krótką jej prezentację na najbliższe spotkanie zarządu.

 

 

3. Uwaga!

 

Praca może mieć maksymalnie 12 000 znaków razem ze spacjami. Prace należy wysłać na adres konkurs@csr-casestudy.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Rozwiązanie można przesyłać w formie plików *.doc; *.pdf; *.xls; *.txt; *.ppt; *.jpg; *.gif; *.psd; *.png. Maksymalna liczba plików to 5.

 

O KONKURSIE

Tegoroczna edycja konkursu poświęconego tematyce CSR odbędzie się dzięki współpracy dwóch kół naukowych 

Studenckie Koło Naukowe Młody Menedżer z Bielska-Białej
Koło Naukowe Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie „BOSS”

Rozwiązania można nadsyłać do 4 kwietnia 2010
Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się w trakcie gali finałowej konkursu, która będzie miała miejsce w 31 maja we Wrocławiu.

Więcej informacji oraz regulamin konkursu na www.csr-casestudy.pl