LOB
dla studenta

Poznań CSR Contest 2012

"Poznań CSR Contest" to druga już edycja konkursu z wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu, która w tym roku wykroczyła poza granice Wielkopolski, zyskując w miano konkursu ogólnopolskiego. Promując Konkurs udało się dotrzeć do ponad 1000 studentów oraz przeszkolić z zakresu CSR ok. 400 licealistów.

 

Etap I

 

Do pierwszego etapu konkursu zgłosiło się ponad 300 osób. Najwięcej zgłoszeń napłynęło z Poznania, Białegostoku oraz Bydgoszczy. Na tym etapie uczestnicy rozwiązywali test online składający się z zadań zamkniętych. Zgłoszenia były przyjmowane od 12 do 18 marca.

 

Etap II

 

23 marca w Białymstoku, Bydgoszczy, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie, Wrocławiu oraz Zielonej Górze odbył się II etap konkursu, nad którego organizacją czuwali Ambasadorzy i Ambasadorki CSR przy Lidze Odpowiedzialnego Biznesu oraz Studenckie Koło Naukowe CSR. Wzięło w nim udział ponad 100 uczestników, wśród których byli licealiści oraz studenci. Do finału awansowało 18 osób, z których najwyższy wynik – 41/45 pkt - uzyskała Maria Strubińska z SGGW w Warszawie. Test konkursowy składał się z pytań zamkniętych i otwartych, które dotyczyły działań firm w zakresie pięciu obszarów CSR. Uczestnicy musieli się również wykazać znajomością odpowiedzialnych praktyk firm działających w Polsce – ich zadaniem było opisanie jednej wybranej praktyki. Polecenie to należało do grupy tych, z którymi uczestnicy nie mieli większych problemów, zadaniem sprawiającym największe trudności było to, w którym trzeba było wskazać i opisać różnicę pomiędzy CSR a Public Relations.

 

Szkolenie

 

 2 kwietnia już w Poznaniu czekało na finalistów szkolenie organizowane przez partnerów projektu ze Stowarzyszenia Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP. Po zapoznaniu się z teorią wdrażania strategii CSR, uczestnicy mieli za zadanie rozwiązać case study. Pomoc i komentarze ekspertek miały przygotować ich do przystąpienia do finału konkursu.

Wiedza uczestników była naprawdę duża, a poziom rywalizacji wysoki. Na następnych stronach prezentujemy rozwiązania case study – efekty szkolenia uczestników.

 

Podwieczorek przy CSR

 

Kolejną atrakcją dla finalistów była możliwość uczestnictwa w Podwieczorku przy CSR. Tym razem głównym celem wydarzenia było zaprezentowanie uczestnikom finału Poznań CSR Contest jak wygląda CSR w praktyce. O odpowiedzialnych praktykach w swoich firmach opowiedziały przedstawicielki firm wspierających Konkurs: Anna Szyszka - Sheraton Poznan Hotel, Magdalena Kaniewska - PBG SA, Joanna Nowak - PROMAG SA, Izabela Lipiec-Wojciechowska - Prima Sara Lee Coffee & Tea Poland sp. z o.o.

Na Podwieczorku nie zabrakło również przedstawicielek naszych partnerów merytorycznych, gościliśmy: Magdalenę Andrejczuk - Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Ewę Gałkę oraz Joannę Ludwiczak - Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP.

Spotkanie prowadziła wiceprzewodnicząca SKN CSR Malwina Frydrychowicz.

  

Finał

 

Finał Konkursu odbył się 13 kwietnia. Uczestnicy podzieleni zostali na 6 trzyosobowych grup, w których rozwiązywali case study na temat strategii wprowadzania wolontariatu pracowniczego w przedsiębiorstwie. Prace finalistów fachowym okiem oceniało jury w składzie: Katarzyna Mróz z PGNiG SA, Joanna Nowak z Promag SA, Izabela Lipiec-Wojciechowska z Prima Sara Lee sp. z o.o., pani Ewa Gałka oraz pani Justyna Schaffer-Kurkowiak z Centrum PISOP, dr Maciej Koczerga z UEP - opiekun SKN CSR oraz Magdalena Andrejczuk z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Przed ogłoszeniem wyników członkowie jury przyznali, że poziom był niezwykle wysoki, a rywalizacja wyrównana. Najlepsze w rywalizacji okazały się kolejno: Grupa 1 (Kinga Błaszczyk, Marta Kubiak, Maria Strubińska), Grupa 3 (Paulina Kurza, Ewa Soroka, Maksymilian Zaniewski) oraz Grupa 4 (Katarzyna Antoniak, Jan Dyakowski, Ewa Wilanowicz).

Na wynik końcowy uczestnika konkursu składały się ilości punktów z etapu II oraz finału w grupach. W ten sposób wyłoniono 3 laureatki nagród głównych. Na podium stanęły: Maria Strubińska (miejsce I), Paulina Kurza (miejsce II) oraz Kinga Błaszczyk (miejsce III). Do zdobywczyń pierwszych miejsc trafiły m. in.: iPad2, Xbox 360 oraz iPod. Oprócz nagród rzeczowych, jeden z partnerów projektu (Fundacja Aeris Futuro) zaoferował staż laureatce Konkursu - Kindze Błaszczyk. Dodatkowo, każdy z finalistów otrzymał certyfikat.

Co jednak najważniejsze – wielu młodych ludzi „wzięło odpowiedzialność w swoje ręce” i zainteresowało się tematyką społecznie odpowiedzialnego biznesu. Kto wie, ilu wśród nich przyszłych ekspertów w tej dziedzinie?

 

Źródło: materiały organizatorów

 Poznań CSR Contest – w oczekiwaniu na finał

„Poznań CSR Contest” to już druga edycja konkursu z wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu. Po ubiegłorocznym sukcesie i dużym zainteresowaniu, zarówno wśród uczestników jak i organizacji współpracujących, postanowiliśmy roszerzyć zasięg konkursu na teren całego kraju.

 

Podstawowe informacje

 

Poznań CSR Contest to konkurs dla licealistów i studentów, chcących dobyć wiedzę i doświadczenie w nowoczesnej strategii zarządzania firmą - CSR. Odpowiedzialny biznes jest w Polsce stosunkowo nową dziedziną, zyskuje jednak systematycznie na znaczeniu i potrzeba będzie wielu specjalistów w tej dziedzinie. Warto być krok do przodu, wygrywając przy okazji atrakcyjne nagrody!

 

Zapraszamy do udziału w Konkursie!

Do wygrania:

 

iPad2, Xbox 360, iPod praktyki u jednego z naszych partnerów, bony Empik, książki oraz wiele innych nagród rzeczowych. Dla każdego uczestnika certyfikat!

 

Przebieg konkursu:

I etap (od 12.03 do 18.03. 2012) – test wiedzy on-line za pośrednictwem strony SKN CSR

II etap– 23.03.2012 – test pisemny, sprawdzający wiedzę uczestników z zakresu CSR – etap ten odbędzie się w następujących miastach: Białymstoku, Bydgoszczy, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie, Wrocławiu i Zielonej Górze

 

III etap- finał – 13.04.2012 – case study rozwiązywane przez 18 najlepszych osób podzielonych na sześć trzyosobowych zespołów – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

 

Organizator:

SKN CSRprzy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. (więcej informacji:SKN CSR na FBi SKN CSR)

Wsparcia organizacyjnego udzielają: Ambasadorzy CSRprzy Lidze Odpowiedzialnego Biznesu.

 

Partner Strategiczny: PGNiG SA

Partnerzy Wspierający:

Aquanet SA, Fundacja Aeris Futuro, PROMAG SA, Wydawnictwo Naukowe PWN, Prima Sara-Lee Coffee And Tea Poland SA, Sheraton Poznan Hotel, PBG SA, Auxarius.com

Patronat Honorowy:

Jego Magnificencja prof. dr hab. Marian Gorynia, Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu,

Ryszard Grobelny, Prezydent Miasta Poznań, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 

Patronat Merytoryczny:

Liga Odpowiedzialnego Biznesu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Zielone Wydarzenia,

Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP

 

Patronat Medialny:

DlaStudenta.pl, CR Navigator,Marketing przy Kawie, Odpowiedzialne-inwestowani​e.pl,

Wielkopolski Klub CSR, InfoBydgoszcz.pl