Newsy

Zakończyła się kolejna – XIII edycja Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. 20 Ambasadorów z 8 województw przeszło przez trzy ścieżki edukacyjne, zdobywając przy tym wiedzę z różnych obszarów CSR. Młodzi entuzjaści społecznej odpowiedzialności biznesu zrealizowali przy tym aż 55 projektów, popularyzujących ideę CSR w różnych miastach w Polsce.

Tematyka szkoleń tegorocznej edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu skupiała się na trzech obszarach w kontekście działalności CSR. Pierwszy zjazd Ambasadorów z 12 uczelni w Polsce odbył się w dniach 21-22 stycznia. Uczestnicy projektu spotkali się w siedzibie Orange Polska, gdzie poznali tajniki wdrażania koncepcji CSR w miejscu pracy. Kolejne spotkanie (18-19 marca) poświęcone zostało zarządzaniu organizacją. Tym razem młodzi adepci zdobywali wiedzę od specjalistów z Banku BGŻ Paribas. Trzeci, a zarazem ostatni zjazd odbył się w majowy weekend (20-21 maja) w siedzibie CEMEX Polska. Spotkanie poświęcone zostało komunikacji CSR. W trakcie spotkania podsumowującego, podczas debaty Oksfordzkiej, uczestnicy podjęli próbę prognozowania przyszłych trendów społecznej odpowiedzialności w polskich przedsiębiorstwach.

W ciągu półrocznego programu Ambasadorzy CSR poza intensywnym pogłębianiem swojej wiedzy realizowali również projekty edukacyjne. W Warszawie odbył się cykl 6 spotkań dyskusyjno-filmowych Kamera Odpowiedzialności (www.kameraodpowiedzialnosci.pl), we Wrocławiu seria szkoleń Uniwersytet CSR. W Krakowie zorganizowano m.in. spotkanie poświęcone odpowiedzialnej modzie. To tylko niektóre projekty, w których łącznie udział wzięło 2438 uczestników. Ponadto, studentom udało się opowiedzieć o społecznej odpowiedzialności biznesu 479 licealistom.

Najaktywniejszymi Ambasadorkami XIII edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu okazały się Marta Kołodziejczak (Wrocław), Patrycja Gajewska (Kraków) oraz Jowita Wieleszczyk (Warszawa). To właśnie im udało się zrealizować najwięcej projektów i koncepcją CSR zarazić największą liczbę osób.

Co Ambasadorom Ligi dał udział w projekcie? „Ogrom wiedzy, nowe przyjaźnie, biznesowe kontakty na przyszłość oraz najważniejsze – otwarcie oczu na to, co nas otacza, krytyczne spojrzenie na świat i motywację, by go zmieniać” – mówi jedna z Ambasadorek.

Opiekunowie ścieżek: Orange Polska I BGŻ BNP Paribas I CEMEX Polska

Firmy wspierające: Progressive Partners I Kontekst

Patronat honorowy:  Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Patroni medialni: studentnews.pl | kariera.com.pl I Dlastudenta.pl I Odpowiedzialnybiznes.pl | CRnavigator | Eurostudent.pl | Kampaniespoleczne.pl